W świecie sportu dużo ważniejsze od wyników w danym sezonie bywa niejednokrotnie właściwe zaplecze. Dlatego kluby z wielką historią, ogromną tradycją i międzynarodową renomą, nie tracą swoich wiernych fanów po kilku gorszych sezonach i stale zarabiają zarówno na biletach jak i pamiątkach. Identyfikowanie się lokalnej publiczności z marką jest bardzo ważne zwłaszcza dla tych klubów, które dopiero budują swoją potęgę. Wielkie firmy jak Barcelona czy Real Madryt, znane są na całym świecie iż decydowanie więcej zarabiają na swoich prawach handlowych i marketingowych na rynki azjatyckie czy amerykańskie, aniżeli na własnym lokalnym podwórku. Dla klubów mniejszych, jak chociażby polskie przedstawiciele Kielc czy Białego Stoku, muszą inwestować w szkolenie młodzieży i stale pozyskiwać juniorów z miasta i okolic. Jeśli chociażby jeden na dwudziestu będzie po kilku latach szkolenia gotowy do wyjścia w pierwszym składzie, natychmiast zaowocuje to pogłębieniem więzi między kibicami, a marką ich klubu.